Aku yang dulu bukanlah yang sekarang.

Assalamualaikum w.b.t

Haaa. Holaa! new back from kesepian lama mengundang. Hahahaha. This year. Eh cewahh! Tahun ni aku bakal have a nightmare. Woaarrrhh. Seram kau. Kau rase? Haha. Hrm hrm. Ape tajuk utama ni, dah lari pulak. Mohon maaf.


Semenjak dua menjak tiga menjak aku coming back ni, aku pernah lah jugak tersingkap kenangan lama. “Barang yang lama usah dikenang”


See? Tapi untuk mengingatkan kita tentang siapa kita dulu dan sekarang. Untuk jadi pedoman, bukan nak ulang balik kesilapan lama. Ye dok? Hiks.


Tarik nafas.


Fuhh. Gerun jugak nak singkap ni. Ha ha. Okay, first thing aku rasa bersyukur sangat sangat sangat kepada Allah s.w.t. kalau aku takdapat hidayah dari-Nya, aku rasa aku takkan sampai ke tahap ni. Aku banyak berhijrah dari segala benda. Ah tak usahlah cerita ape bende kan. Ha ha. Then, aku rasa selama aku hidup tujuh belas tahun ni, banyak sangat. Aku ulang BANYAK SANGAT perkara yang melalaikan aku, aku buat. Aku fikir kalau buat itu, aku akan hidup bahagia selamanya, dapat kejayaan selamanya. Tapi aku silap, semua yang aku buat, membuatkan aku hidup taklenanya. A nightmare. Huh sungguh!


So start dia cenggini, start aku rasa nak berhijrah dah lama. Tapi aku pendamkan. Ingat boleh buat sorang sorang. Tapi hampeh. Lain pulak cerita yang berlaku. Haha. So bila dah berubah, kadang kadang tengok orang yang terkinja sana sini, keluar dengan lelaki sana sini, aku rasa deep sangat. Aku pernah melalui saat itu. Sungguh. Pedih sangat nak diungkapkan. ;/


Aku terfikir, ape betul semua yang aku buat selama ni? Ape Allah redha dengan segala perbuatan aku? Sigh. Amik aliran agama, tapi still couple, buat benda benda tkberfaedah. Date sana date sini. Sentap.  Ya Allah. Aku malu dengan ‘aku’ yang dulu. Sungguh aku malu. Tolong jangan jadi macam dulu nadia, tolonglah. Allahu. Bila difikir balik, kenapalah aku boleh buat benda macam tu, padahal ibu ayah dah penat ajar kita benda betul.


So, dari situ aku tanamkan dalam hati, aku TAKNAK DAN TAKNAK ulang benda lama. Cukuplah sekali aku dah lalui. Serik. Aku tahu ade hikmah kenapa aku macam tu dulu. So take a breath, and get along with new life. ;) tapi yang penting, ISTIQAMAH!

'Ya Allah, kami beriman kepada-Mu, maka kurniakanlah kami istiqamah'

Popular Posts