heads up, keep going

kadang tu biasalah sampai rasa rebah taknak bangun pun ada, dunia ni sementara. tempat kau diuji. nak taknak kau kena bangkit,

while aku type ni pun, lagu fynn jamal kedengaran, so boleh kot jadi pembakit semangat sekejap.
umur dah bergerak nak ke angka 20 ni, memang banyak sangat kena fikir. banyak sangat. sampai rasa give up. lek. chill. baru belajar nadyy. belum ke alam kerja lagi. :') keep smile. senyum tu kan indah. alah orang sekeliling kau je tahu camane indah senyum kau tu la haha ;'D

lately, aku banyak fikir. mungkin disebabkan kekangan masa @ busy entah celah mana sampai rasa nak ruku', sujud lama lama, cerita the whole day pun dah takrasa bermaya. MasyaAllah ampuni aku ya Allah ;'(
betul lah orang kata, buatlah apa benda pun, sekali kau ruku', sujud atas sejadah, semua tu jadi ketenangan buat diri kau. jadi lega for a while. lega from all those reality yang menyakitkan. dunia ni tempat kau diuji. so tak mustahil memang kau akan kena uji selalu. baru jadi biasa dengan ujian yang diberikan. thinking thinking thinking . . . .

not necessary kot for women or men, semua akan rasa stress. sampai rasa semua benda keliling kau serabut. makan pun sampai taklalu. ye aku rasa semua benda ni. sampai rasa semua member fake fake belaka. depan control baik, belakang macam dot dot dot. ya aku rasa. aku taktahu ketenangan dalam diri aku pergi mana masani. tapi memang otak takdapat berfikir dengan betul kot time ni. rasa nak marah je semua orang yang buat silap dengan aku.

so the conclusion, malam tu mengadu for certain people especially family. that night. mengadu lah segala apa dumba. tapi yang aku type masa tu just 'ibu nak balik ;'(' hahaha tak tak, benda ni tak kelaka. so on the dawn, ibu pun reply suruh baliklah rumah. hati ibu kan. ye aku faham. sebabtu nak balik rumah masatu jugak. nak tengok muka ibu ayah. biar hati ni tak menggelegak bila tengok certain people kat sini.

student; bohonglah takde masalah langsung pasal member. ye. aku tahu. aku alami. haih macam pro je kan. semua benda tahu ni hmm sebab pernah kena dan rasa lah, sebabtu tahu. entahlah taktahu lah, negative thinking ke, memang tak dapat ngam ke, atau memang tak berkenan.
tapi hiduo ni perlu berteman, kalau tak jadi kera sombong. aku taknaklah sampai label macam tu. ye aku ada member. sama sama gila. sama sama masuk air. tapi dengan certain people yang dekat dengan aku, aku rasa; eh aku ke yang tkdapat go with the flow eh? aku ke yang tkdapat ikut rentak diorang? ke korang memang taksuka aku? haa kan dah keluar negative thinking. dah stop. positive je nadia.

aku ada tertarik dengan satu pesanan ni, from Lucaspeebo; 
Know when to leave. Know when to move on. Know when to know your worth. Know when to know what you are missing. Leave if you are unhappy. 
so my solution;  kau relax je hadap diorang tu. telan jelah apa yang diorang buat kat kau. nak taknak kena go weh. takboleh stop at the moment fikir pasal masalah yang tak akan selesai ni. ye bila dah pendam banyak sangat problem, rasa sesak kan hati. gi jelah solat sunat 1/3 malam. kau selesaikan dengan cerita semua problem tu dengan pencipta kau. hati ni bersifat qabl, berbolak balik. minta Dia tetapkan hati kau dengan iman setinggi muslimin muslimat yang lain. jangan mudah goyah dengan dugaan yang diberikan. doa selagi kiat boleh berdoa. hayati semua keindahan sebelum terlewat.
at the end; kau boleh hadapi semua ni. cuma kau perlu buka pintu hati kau, terangi dengan alunan zikir dan bacaan merdu Al-quran. stay calm. sabar. hablumminallah, habluminannas. ini yang terbaik aku mampu coret. maaf andai ada kesilapan bicara.


malam--

Popular Posts