istiqamah :')


assalamualaikum. first and all, maaf blog lama tak update. tiada masa, malas. dan malas. hahaha. okay enough. now aku nak share pasal life aku. berkenaan dengan istiqamah. why? kenapa tetiba update macam nie? takkan nak tunggu dah teruk baru nak berubah kot? takkan nak tunggu dah tua berjanggut baru nak bertaubat kot?

oh okay. macam nie, semenjak dua menjak nie, aku sering rasa keliru dengan diri aku. kata nak berubah ke arah kebaikan. tapi berubah dari segi apa?? aku taknampak langsung apa aku berubah. so, take it easy. aku dekatkan diri balik dengan jalan Allah. mula mula rasa hina sangad diri nie. sangat sangad okay. -.-

then rasa takyakin lagi dengan apa yang aku buad. selama nie banyak sangat dosa yang aku lakukan. rasa nak menangis pun takguna kan? okay then what? mula berkawan dengan orang yang alim. mencari ilmu Allah. ilmu tidak ternilai kan? :)

okay then bincang dengan kawan, diorang pun rasa benda yang sama. satu kebetulan kan? alhamdulillah :) rasa beruntung. pergi jumpa dengan ustaz, bincang pasal nie. alhamdulillah ustaz berfikiran terbuka dengan soalan soalan yang ditanyakan. kemudian lahirlah keinsafan dalam diri masing masing. God know's everything right? kita takboleh nak jangka semua nie. apa yang aku rasa, aku tahu dunia ini taklama. :')

and now, we were changed together. ramai yang pelik. tapi apa nak dikisahkan. hak kita untuk memilih jalan yang betul kan? lag lagi jalan menuju ke jalan Allah :) subhanallah.
satu jew nak pesan untuk sahabat aku, kalau nak berubah, niat betul betul. tetapkan hati untuk sentiasa beristiqamah. jangan sekejap sekejap jew berubah. pintu taubat Allah sentiasa terbuka. rebutlah syurga Allah  sebelum terlambat :)




ending yang indah bukan? selamat beramal :'D ingat, mati itu pasti. 

Popular Posts